Tisícky českých a slovenských firiem môžu evidovať dochádzku zamestnancov na displeji tlačiarní

| 16 januára 2024

Konica Minolta zavádza digitálnu evidenciu dochádzky zamestnancov medzi funkcie svojich multifunkčných tlačových zariadení. Líder na českom a slovenskom trhu v oblasti tlačových riešení zároveň umožňuje doinštalovať novú funkciu aj do starších modelov. Firmy tak môžu získať v reálnom čase prehľad o prítomnosti zamestnancov na pracovisku, dovolenkách či čerpaní nemocenskej.


  • Konica Minolta ako prvá na svete vybavila multifunkčné tlačové zariadenia funkciou evidencie dochádzky zamestnancov
  • Digitalizáciou dochádzky možno ušetriťtisíce eur ročne
  • Systém je vhodný pre výrobné podniky, nemocnice aj verejnú správu
 
„Reagujeme na požiadavky firiem na rýchlejšiu digitálnu transformáciu s minimálnymi nákladmi. Vyvinuli sme preto systém evidencie dochádzky v podobe softvérovej služby, ktorú možno naprogramovať do multifunkčného zariadenia s dotykovým displejom. Firmy tak získajú možnosť evidencie, ktorá je zo zákona povinná, v digitálnej forme bez nutnosti nákupu ďalšieho IT vybavenia,“ povedal Pavol Katrenčík, produktový manažér Konica Minolta Business Solutions Czech, a dodal: „Ide o vôbec prvý systém evidencie dochádzky tohto druhu na svete. Aktuálne ho ponúkame v Českej republike a na Slovensku a vedieme intenzívne rokovania s ďalšími potenciálnymi odberateľmi po celej Európe.“
 
Konica Minolta v Českej republike a na Slovensku zabezpečuje tlačové služby pre viac ako 7000 firiem. Systém elektronickej evidencie je pritom vhodný tak pre výrobné či logistické podniky, ako aj pre obecné úrady, domovy dôchodcov, nemocnice, kúpeľné komplexy alebo športové kluby. „Elektronickú evidenciu dochádzky možno nainštalovať takmer na všetkých našich multifunkčných zariadeniach formátu A3 i A4 vybavených dotykovým displejom vrátane modelov od roku výroby 2015. Tie využíva približne 98 % našich zákazníkov, teda tisícky firiem v Česku a na Slovensku,“ vysvetlil P. Katrenčík.
 
Nová služba umožní zhromaždiť informácie o dochádzke na jednom mieste, z ktorého môžu čerpať zamestnanci, ich nadriadení, rovnako ako napríklad mzdoví účtovníci
alebo pracovníci HR oddelení. Pre prihlásenie do systému možno použiť klasickú zamestnaneckú kartu, PIN alebo biometrický postup, teda napríklad odtlačok prsta.
 
Elektronická dochádzka rieši problémy tradičnej evidencie spojené s ručným vypĺňaním rôznych formulárov alebo legislatívnymi dopadmi v prípade chýbajúcich dát.
Odpadá tak preposielanie excelovských tabuliek e-mailom alebo fyzické prenášanie ručne vyplnených papierov. Zamestnanci získajú konkrétne prehľad o tom, koľko im chýba odpracovať hodín v danom mesiaci, koľko im zostáva dovolenky, ako často majú nárok na návštevu lekára alebo na sick day. Manažérom potom elektronická dochádzka sprehľadní napríklad schvaľovanie dovoleniek a umožňuje odkiaľkoľvek, teda aj z mobilného telefónu, evidovať počet zamestnancov na pracovisku, na služobnej ceste
alebo na nemocenskej.
 
„Vzdialený prístup z mobilného telefónu umožňuje systém aj zamestnancom. Tí sa tak môžu zaevidovať aj v prípade, že sa nenachádzajú v budove, ale napríklad v teréne,
alebo bežne pracujú vonku, napríklad na stavbe alebo na poli,“
uzavrel P. Katrenčík.
   
Tlačová správa.pdf

Príklady úspor, ktoré elektronická dochádzka od Konica Minolta prináša:

  • desaťminútový neskorý príchod či skorší odchod vo firme s 50 zamestnancami predstavuje za 20 pracovných dní deficit 10 000 minút, teda 1666 hodín mesačne. Pri priemernej mzde 1 300 eur to firmu vyjde približne na 1 320 eur,
  • zadať ručne údaje za 50 zamestnancov trvá účtovníčke dva dni, náklady na spracovanie miezd sú teda viac ako 120 eur,
  • náklady spojené s riešením rôznych sporov vyplývajúcich z takejto evidencie a potrebná komunikácia potom môže predstavovať takmer 100 eur,
  • elektronická evidencia tak dokáže pri odpočítaní poplatku za dochádzkový systém odhadom ušetriť viac ako 1 440 eur mesačne, teda viac ako 17 000 eur ročne.