Zmena správania subjektov v polygrafickom priemysle
Ako podľa vášho názoru ovplyvnili ostatné roky správanie sa zákazníkov a dodávateľov polygrafického priemyslu? Sú tieto subjekty iné ako boli pred pár rokmi? Zmenilo sa ich správanie? Ako?
Správanie sa zákazníkov ako aj dodávateľov v polygrafickom priemysle sa za posledné roky výrazne zmenilo. Nechcene sme si museli všetci zvyknúť na nové pomery o ktorých sme predtým ani nesnívali. Tlačiari si museli zvyknúť na chýbajúce, alebo meškajúce dodávky papiera, tonerov a iných spotrebných materiálov, čo malo dopad nielen na cenu ale aj čas dodania služby. Niektoré obmedzenia v zušľachťovaní alebo inej kreatíve s pridanou hodnotou, boli tiež na čas mierne utlmené. Koncoví zákazníci zase museli strpieť to, že nie vždy každú ich požiadavku bolo možné splniť ihneď a na 100 percent ako boli zvyknutí.
Správanie zákazníkov a dodávateľov sa zmenilo úmyselne v tom, že všetci sme začali šetriť. Najmä ak prognóza ďalšieho vývoja je nejasná. Tu však treba zdôrazniť, že moderné technológie sa nekupujú na jednu sezónu ale na niekoľko rokov dopredu. Aj nestabilita, ktorá charakterizuje toto obdobie nebude večná. Firmy pracujú s predikciami, finančnými plánmi dopredu. Vedia, že nepriaznivé obdobie nebude dlho trvať a musia zostať pripravení. Podľa môjho názoru by bolo najlepšie, keby ľudia ako aj firmy sa vrátili čo najrýchlejšie k normálnemu obchodnému správaniu a pokiaľ to situácia dovolí, tvárili sa, že tu žiadne krízové obdobie neexistuje. Keď zákazníci chcú a kupujú tovar, výrobcovia sa snažia ich zaujať kvalitným, luxusným obalom a prevedením. Polygrafi sa snažia dodávať kreatívne riešenia a my zase vyrábať zariadenia, ktoré tieto nové výzvy dokážu napĺňať.