Hmatové pocity
Podľa Joanny Peck a Jennifer Wiggins bolo zistené, že dotýkanie sa výrobku upevňuje postoje k príslušnému výrobku a zámer si ho zakúpiť a súčasne zvyšuje spoľahlivosť hodnotenia výrobkov.
„Dotykové prvky na obale prispievajú k vytváraniu celkového image značky“
S ohľadom na túto skutočnosť sa zavádzajú nové tlačové technológie poskytujúce hmatové efekty, ktoré povzbudzujú spotrebiteľov, aby sa dotkli.
Niektoré dôkazy naznačujú, že hmatové prvky na obaloch výrobkov môžu dokonca prispieť k vytváraniu celkového image značky výrobku. Podľa nedávného prieskumu je zrejmé, že čím dlhšie sa jednotlivci zamerajú na konkrétny tovar, tým pravdepodobnejšie si tento tovar vyberú a priradia mu vyššie hodnotenie obľúbenosti. Ak výrobky priťahujú vizuálnu pozornosť, je pravdepodobnejšie, že sa ich spotrebitelia dotknú. A keď sa ich dotknú, je ešte pravdepodobnejšie, že si ich kúpia.
„Charakteristický obal priťahuje pozornosť zákazníkov“
Vzhľadom na súčasné rozmanitosti výrobkov v maloobchodných predajniach musia majitelia značiek zabezpečiť, aby ich výrobky boli nápadnejšie ako konkurenčné produkty. Obal teda musí najskôr prilákať pozornosť zákazníka. Podľa Joanny Peck a Jennifer Wiggins môže obal výrobku, ktorý je zaujímavý na dotyk, zvýšiť predaj výrobku, aj keď možnosť dotknúť sa neposkytuje ďalšie informácie o jeho atribútoch.
(Zdroj: Joann Peck a Jennifer Wiggins; „Je to jednoducho príjemný pocit: Citová reakcia zákazníkov na dotyk a jej vplyv na presvedčovanie“; Aradhna Krishna, Luca Cian, Nilüfer Z. Aydınoglu; „Zmyslový aspekt designu obalov“; 2017)
Akonáhle sa zákazník fyzicky oboznámi s efektmi, ako sú napríklad reliéfne bodové UV povrchové vrstvy, a dotkne sa ich, bude z nich pravdepodobne okamžite nadšený. A to je dobrá správa pre všetkých.
Hmatové pocity zvyšujú mieru spontánnych nákupov
Iný prieskum „Vplyv samotného dotyku na vnímané vlastníctvo“, ktorý realizovali Joann Peck a Suzanne B. Shu v roku 2013, ukázal, že videnie a dotyk zvýšili psychologické vlastníctvo a hodnotenie oproti samotnému videniu o 22 %, resp. o 24 %. Naproti tomu štúdia „Zmyslový aspekt designu obalov“ z roku 2017, ktorú vypracovali Aradhna Krishna, Luca Cian a Nilüfer Z. Aydinoglu, zistila, že balenie vylepšenej fólie zvyšuje príťažlivosť až 2,5 krát.
Počiatočné výhody, ktoré vám ako poskytovateľovi tlačových služieb prinesú techniky skrášľovania tlače
Nové techniky skrášľovania a technológia digitálneho lakovania, ako je bodová povrchová úprava digitálnych výtlačkov, zvýrazňovanie definovaných oblastí a pridávanie 3D efektov, umožňujú poskytovateľom tlačových služieb posunúť svoju kreativitu na novú úroveň a následne si za to účtovať príplatok. Ak pridáte trojdimenzionálny lak a fóliu na tlačový výstup, premeníte štandardný výtlačok na prvotriedny produkt.
Naši zákazníci z oblasti tlače oceňujú tento inovatívny prístup, a navyše zaň ochotne zaplatia zvláštny príplatok. V rámci štúdie „Za hranicami CMYK: Používanie špeciálnych efektov v digitálnej tlači“ z roku 2016, ktorú vypracovala spoločnosť Keypoint Intelligence, bola poskytovateľom tlačových služieb položená otázka: „Aký príplatok alebo koľko percent navyše si môžete účtovať za vylepšenie tlače v porovnaní so samotnou digitálnou tlačou CMYK?“. Zistilo sa, že európski odberatelia tlačových produktov boli ochotní zaplatiť za vylepšenie digitálnej tlače až o 89 % navvyše oproti cene za samotnú tlač CMYK. Odberatelia tlačových produktov sú podľa svojich slov ochotní akceptovať najvyššie príplatky za texturované (až 89 %), fóliové (82 %) a kovové efekty (51 %), ktoré sa dajú vytvoriť pomocou týchto technológií. Špeciálne farby (28 %), fólie (28 %) a texturované povrchové úpravy (27 %) zaznamenali najvyššie percento respondentov, ktorí uviedli, že účtujú príplatky 50 % alebo vyššie.
Skrášľovanie tlače je v každom prípade prísľubom úspěšného vývoja pre tlačové odvetvie, od upútania pozornosti na predajnom mieste až po účtovanie príplatkových sadzieb spoločnostiam, ktoré zabezpečujú marketing produktov.
Spoločnosť MGI od vstupu do tohto odvetvia urobila skrášľovanie tlače dostupnejšou pre všetkých, a nielen iba pre luxusné zákazky. Rad MGI JETvarnish 3D ponúka dynamické obohatenie tlačových výstupov vytlačených digitálnou alebo ofsetovou technológiou prostredníctvom jedinečnej aplikácie dimenzionálneho laku systémom podobným atramentovým tlačiarňam a fóliových textúr. Tlač sa používa v atraktívnych a pohľad priťahujúcich aplikáciách, ako sú design interiérov, katalógy produktov a brožúry v oblasti cestovného ruchu, jedálne lístky a denné ponuky v gastronómii, luxusné krabice v oblasti spotrebného tovaru, letáky a reklamné tlačoviny v marketingových kampaniach a v mnohých ďalších odvetviach.
Ak teda chcete byť na špici tlačového priemyslu, potrebujete technológiu digitálneho lakovania. A možno vás zaujíma, kam to bude pokračovať. Ktorý z našich zmyslov si technológie podrobia najbližšie? Vzniknú nové metódy tlače, ktoré nejakým spôsobom vytvoria zvuk vĺn jemne špliechajúcich o breh pre brožúry cestovných kancelárií alebo hádam vôňu lahodného jedla uvedeného na jedálnom lístku? Znie to ako nemožné, ale to sa o hmatovej tlači hovorilo tiež.
Myslíte, že by ste sa chceli porozprávať s niektorým z našich odborníkov o tom, ako môže technológia digitálneho lakovania od spoločnosti MGI zvýšiť ziskovosť vašej spoločnosti?
Spoločnost MGI ponúka široký rad možností lakovania, ktoré vám okamžite poskytnú všetky výhody skrášľovania tlače a obratom ruky zvýšia vaše ziskové marže. Takže ak sa chcete dozvedieť viac o investovaní do budúcnosti tlače prostredníctvom našich revolučných techník skrášľovania a možno aj vyskúšať niektoré z našich zariadení, stačí kliknúť na tlačidlo Kontaktujte nás a my sa s vami obratom spojíme.