Digitálne tlačové stroje na tlač štítkov
Sektor tlače štítkov sa rozrástol do také miery, že každoročná inštalácia digitálnych tlačových strojov na tlač štítkov sa v súčasnej dobe približuje k 30 % všetkých inštalácií tlačových strojov na tlač na úzke kotúče médií na celom svete, pričom na konci roku 2015 bolo na celom svete inštalovaných viac než 3 000 digitálnych tlačových strojov na tlač štítkov.
Pri pohľade do budúcnosti sa predpokladá, že do roku 2020 budú inštalácie digitálnych tlačových strojov na tlač štítkov tvoriť takmer 40 % alebo viac zo všetkých ročných inštalácií tlačových strojov na tlač na úzke kotúče médií.
V tejto súvislosti sa celková hodnota realizovaných úloh digitálnej tlače štítkov v súčasnej dobe považuje za oveľa vyššiu, než predstavujú samotné náklady na tlač. Odhaduje sa, že hoci v súčasnosti digitálna tlač štítkov predstavuje iba približne 3 % až 5 % zo všetkých úloh tlače samolepiacich štítkov, pokiaľ ide o objem, tvorí približne 15 % až 18 % alebo aj viac zo všetkých tlačových úloh, pokiaľ ide o hodnotu.
K mnohým výhodám tohto rastúceho sektora patrí:
Bezproblémový pracovný postup
Bezproblémový pracovný postup sa stal jedným z najdôležitejších prvkov úspešnej digitálnej produkcie štítkov. Poskytuje základ pre minimalizáciu chýb a administratívy, skracuje doby odozvy a poskytuje priebežne aktualizované informácie pre výrobu a od zákazníkov. Skracuje tiež doby realizácie.
Nákladová efektívnosť
V porovnaní s konvenčnou tlačou štítkov digitálny proces nepoužíva tlačiarenské dosky ani nezahŕňa žiadne materiály, chemikálie, procesy alebo časové požiadavky na výrobu týchto dosiek, čím šetrí vaše peniaze.
Produkčné výhody
Pre vlastníka značky môže byť možnosť obmedziť alebo odstrániť skladovanie štítkov, skrátiť dobu do uvedenia na trh a zvýšiť efektivitu dodávateľského reťazca presvedčivým dôvodom prechodu na digitálnu produkciu štítkov. Veľký význam má tiež možnosť presne načasovanej produkcie, nízkonákladová kontrolná tlač a skúšobný marketing štítkov.
Marketingové príležitosti
Nová pridaná hodnota a marketingové príležitosti pre majiteľov značiek, firmy naozaj takmer všetkých veľkostí, sa stali skutočným stredom záujmu používateľov štítkov v dnešnom stále konkurenčnejšom prostredí. Existuje mnoho príkladov, kedy riešenia digitálnej tlače umožnili jednoducho vytvárať rôzne verzie alebo varianty, obrázky s variabilným vzhľadom, individuálne prispôsobené štítky, hromadné úpravy, nové propagačné príležitosti a dokonca štítky pre regionálne, sezónne alebo špeciálne udalosti. Výrobcom digitálnych štítkov tieto marketingové príležitosti ponúkajú potenciál na pridanie hodnoty a zvýšenie ziskovosti.
Životné prostredie a udržateľnosť
Niet pochýb o tom, že sa životné prostredie a udržateľnosť stali dôležitou problematikou. Digitálna tlač tým, že produkuje presné množstvá produktov bez určitého percenta navyše, obmedzuje plytvanie. Na rozdiel od iných tlačových procesov tiež nepoužíva žiadne chemikálie, vodu ani materiály na výrobu dosiek.
Zabezpečenie značky
Relatívne nová, ale neustále rastúca oblasť digitálneho designu a tlače s najnovšími softvérovými riešeniami umožňuje začleniť pozadie návrhov zabezpečenia a špeciálne funkcie, variabilné obrázky, mikrotext, funkcie ochrany proti kopírovaniu a veľa ďalšieho.
Sledovanie a dohľadateľnosť
Skutočnosť, že digitálne štítky možno tlačiť individuálne, umožňuje tlačiarňam produkovať postupne číslované štítky alebo štítky s kódmi, vytvárať skryté kódy zodpovedajúce viditeľným kódom a poskytovať meniace sa kódy, ktoré sa dajú používať s technológiou smartphonov. To všetko ponúka nové možnosti pre riešenia štítkov určených na sledovanie a dohľadávanie.