Automatizácia ako odpoveď na nedostatok kvalifikovaného personálu
Nová éra propojených procesů v podnikaní
Moderné automatizačné systémy je možné podľa Konica Minolta ľahko prepojiť s ľubovoľnými IT nástrojmi akými sú napríklad MS Teams, SharePoint Online, Outlook, rôzne ERP systémy či databázy. “Naši zákazníci pritom najviac oceňujú práve previazanosť s produktmi Microsoft, ktoré im umožňujú využívať služby automatizácie bez toho, aby sa museli naučiť pracovať s nejakým novým systémom,” konštatuje P. Atanasčev s tým, že automatizovať je možné všetky typy procesov od vytvárania zmlúv, objednávok, schvaľovania požiadaviek, cez vybavovanie účtovných a zmluvných dokumentov až po komplexné riešenie riadenia životného cyklu produktov, riadenia dokumentácie, kontroly kvality, riadenia zvyšovania kvality, alebo spracovania logistických procesov.
Konica Minolta je najväčším dodávateľom riešenia Nintex Automation v Českej a Slovenskej republike pre zákazníkov od dvesto užívateľov. Partnerstvo s Nintex na úrovni “Partner Tier: Premier” preukazuje najvyššiu úroveň znalostí pre automatizáciu procesov, predávania informácií prostredníctvom elektronických formulárov a robotizácie práce, rovnako ako najvyššiu možnú kvalifikáciu Konica Minolta v oblasti implementácie, konzultačných činností a licencovania Business Process Management nástrojov.
Služby spojené s digitálnou transformáciou a so zavádzaním automatických procesov poskytuje Konica Minolta na Slovensku už od roku 2013. Sú vhodné predovšetkým pre subjekty, ktorých prevádzka zahŕňa veľké množstvo formulárov, dokumentov a interných procesov. Medzi takéto firmy patria napríklad výrobné, účtovné firmy, banky, energetické spoločnosti, alebo zdravotnícke zariadenia. Podľa Konica Minolta môže stredne veľká firma iba pomocou digitalizácie faktúr a zavedením ich riadeného obehu dosiahnuť úspory až vo výške 21 000 Eur ročne.
Príklady úspor pri zavedení riadeného obehu faktúr
- Úspory, ktoré možno presne vyčísliť, vychádzajú zo stratového času pri vybavovaní urgencií a upomienok. U niektorých dodávateľov sa dajú rovnako uplatňovať tzv. bonusy za platby v termínoch. Správou elektronických faktúr možno predísť aj možným sankciám za oneskorené platby. U stredne veľkých firiem s viac ako 10 000 faktúrami ročne sa odhadujú celkové úspory v tejto oblasti vo výške 14 000 - 21 000 Eur ročne.
- Iné úspory vychádzajú z kontroly správnosti faktúr. Firma so 100 zamestnancami štandardne spracováva 6 000 faktúr ročne. Približne v 30 % faktúr nastáva problém, ktorý spôsobí aspoň 15 minútové zdržanie oproti štandardu. Z tohto príkladu vychádza úspora minimálne 4 000 Eur ročne.
- Úspory je možné dosiahnuť aj vďaka jednoduchému spôsobu vyhľadávania faktúr. Stredne veľká výrobná firma odhaduje čas na hľadanie faktúr na 180 hodín za rok. Pri internej cene nákladov na zamestnanca 12 Eur za hodinu, riadený obeh faktúr vytvoril úsporu len za hľadanie faktúr 2 200 Eur ročne.